انواع فرچه و کارایی آنها

ما دراین مقاله قصد داریم انواع فرچه و کارایی آن راعلام کنیم.البته پیشنهاد می شود به مقاله ای که در توضیح محصولات و معرفی آنها ارائه شده نیز با کلیک در اینجا مراجعه کنید.
1-فرچه نواری
نام دیگر این محصول فرچه متری یا تیغه ای است. نوع نخ آن میتواند از الیافت های طبیعی باشد و یا مصنوعی و پایه این نوع محصول معمولا گالوانیزه و یا استیل می باشد.درمورد نصب این نوع فرچه بهتر است بدانید معمولا به سطح کار پرچ یا پیچ می شود
از این نوع معمولا در صنایعی مانند پولیش و سمباده چوب ،صنایع پوشش متحرک ، سقف متحرک ، صنایع بسته بندی محصولات ،آسانسور و یا پله برقی ها ، خط تولید شیشه و سرامیک و همچین در زیر در ها جهت جلو گیری از ورود حشرات استفاده می گردد
2- فرچه تسمه ای
نوعی از فرچه است که پایه آن به صورت قابل انعطاف ساخته می شود و به وسیله 2 عدد فولی به چرخش درمی آید تا مواد اضافی از روی کار را زدوده شود.
از این محصول در صنایع چوب ، مواد غذایی ، دارو سازی و صنایع تولید سنگ مصنوعی استفاده می شود.
3- فرچه سیلندری
از این نوع فرچه بیش از هر نوع دیگر آن استفاده می شود و در طرح ها و ابعاد مختلف تولید می گردد.جنس نخ این نوع محصول می تواند از الیافت طبیعی یا الیاف مصنوعی باشد. منشاء الیافت طبیعی در نوع سیلندری موی دم و یال اسب می باشد .البته نوعی علف امریکایی و ریشه درخت خرما هم در ساخت نخ طبیعی این نوع حضور دارد.نوع الیافت مصنوعی اما از جنس pt، pp ، pbt و همچنین الیافت فولادی می باشد. در الیاف مصنوعی ضخامت نخ متغیر می باشد ولی در الیاف مصنوعی ضخامت و طول نخ ثابت است.
پایه این نوع معمولا از جنس پلی اتیلن ساخته می شود ولی متناسب با شرایط آن جنس پایه می تواند از پلی آمید ، چوب و یا آهن باشد.
سوراخ کاری این نوع نیز متناسب با شرایط کار و نوع استفاده از آن متغیر است ولی عموما سوراخ کاری فرچه های سیلندری شطرنجی می باشد ولی گاهی اوقات میتواند موازی و یا جناغی هم باشد.
از این نوع در قالیشویی ها ، نساجی ها ، خطوط سورتینگ میوه و سبزی جات ، چکمه شور ها ، جارو های نظافت شهری ، کارخانه های آرد و بیسکویت ، واکس کفش و صنایع بسیاری دیگر استفاده می شود.
4- فرچه دیسکی
فرچه دیسکی به نوعی از آن گفته می شود که با حرکت دورانی خود باعث پولیش نوعی محصول گردد. در این نوع محصول ، جنس پایه معمولا از پلی اتیلن بوده و جنس نخ آن نیز از الیافت طبیعی و همچنین الیاف مصنوعی می باشد.
از این نوع اکثرا در اسکرابر ها ، قالیشویی ها و همچنین خط تولید شیشه و بلور استفاده می شود.
5-فرچه تخت
یکی دیگر از انواع فرچه ها نوع تخت می باشد که ابعاد و اشکال آن مطابق با نظر مهندسان خط تولید تعیین می گردد و می توان در هرنقطه از خط تولید ازآن استفاده کرد.جنس پایه این نوع فرچه ها معمولا از پلی اتیلن است و جنس الیاف آن از هر دو نوع طبیعی و یا مصنوعی است.

اطلاعاتی در مورد صنایع قالیشویی

سایت پیشنهادی ما در این نوشته آپارت است که حتما آن را می شناسید.